Termeni și condiții - Lensa.ro

TERMENII și CONDIȚIILE

magazinului online  www.lensa.ro

 

Capitolul I. Prezentare generală 

Acest magazin online (www.lensa.ro) este deținut de Tensa Art Design S.A., [J23/1078/2010 | RO25170469], cu sediul în str. Păcii, nr. 22, Chiajna, Ilfov. În timpul navigării site-ului, termenii precum (dar fără a ne limita la) “noi”, “al nostru/ale noastre” se referă la Tensa Art Design S.A. (denumit în continuare “Lensa”).

www.lensa.ro include toate informațiile online și serviciile disponibile pe site, pentru utilizatorii care acceptă termenii și condițiile precum și alte detalii prezentate în acest document.

Vizitând magazinul nostru online și/sau cumpărând orice produs din magazinul nostru, vă angajați să acceptați și să respectați următorii Termeni și Condiții, incluzând termenii, condițiile și politicile adiționale menționate în cele ce urmează și/sau disponibile prin hyperlink. Acești Termeni și Condiții se aplică tuturor utilizatorilor magazinului nostru online, incluzând fără limitare utilizatorii care sunt consumatori, furnizori, clienți, comercianți și/sau distribuitori de conținut.

Vă rugăm să citiți acești Termeni și Condiții cu atenție înaintea utilizării magazinului nostru online. Accesând sau utilizând orice parte a magazinului nostru online înseamnă că acceptați Termenii și Condițiile noastre. Dacă nu acceptați Termenii și Condițiile prezentate în această documentație, atunci nu ar trebui să continuați accesarea magazinul nostru online și nu veți putea proceda la achiziționarea produselor afișate pe site-ul nostru. Orice caracteristică nouă sau opțiune care va fi adăugată magazinului online va face, de asemenea, obiectul Termenilor și Condițiilor prezente. Puteți citi ultima versiune a Termenilor și Condițiilor noastre pe această pagină. Ne rezervăm dreptul de a actualiza, schimba sau înlocui orice parte sau detaliu din Termenii și Condițiile noastre, informându-vă despre schimbări prin intermediul canalelor de comunicare disponibile pe site-ul nostru. Este responsabilitatea dvs. să consultați această pagină periodic pentru a verifica schimbările.

Capitolul II. Termeni și Definiții                          

Magazinul online - se referă la www.lensa.ro;

Site - se referă la magazinul online www.lensa.ro, implicit Tensa Art Design S.A.;

Serviciu - reprezintă un serviciu (altfel cunoscut ca avantaj) oferit de Tensa Art Design S.A. Clientului, pentru o perioadă determinată de timp, ca urmare a unei plăți confirmate;

Client - persoana fizică sau juridică care a finalizat o plată confirmată, urmând procesul de cumpărare a unui produs și/sau serviciu pe magazinul online;

Vânzător – Tensa Art Design S.A., nr. Registrul Comerțului J23/1078/2010, Cod fiscal RO25170469, cu sediul în str. Păcii, nr. 22 Chiajna, Ilfov, [email protected], 0371525777;

Produse - se referă la bunurile disponibile pentru cumpărare de Client, din partea Tensa Art Design S.A. și a partenerilor;

Utilizator - reprezintă persoana fizică sau juridică, înregistrată sau nu pe magazinul online pe parcursul utilizării site-ului;

Contract - o comandă confirmată de vânzător;

Bunuri - orice produs, inclusiv documentele menționate în comandă, care urmează a fi furnizate de vânzător;

Comanda - un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între vânzător și cumpărător prin care acesta din urmă transmite către vânzător, prin intermediul site-ului, intenția sa de a achiziționa produse/servicii de pe site;

Specificații - toate specificațiile și/sau descrierile bunurilor așa cum sunt precizate în comandă;

Comentariu - apreciere sau observație critică referitoare la un produs sau serviciu;

Depunere - împărtășirea unor date cu caracter personal ale Utilizatorului cu magazinul online; Exemplu: abonarea la newsletter (împărtășirea adresei de e-mail);

Documentație – prezenții Termeni și Condiții, incluzând și politicile Tensa Art Design S.A. afișate pe site-ul www.lensa.ro;

Link - se referă la un cuvânt cheie sau adresa unui site din afara sau interiorul magazinului online care, angajat prin click, inițiază vizitarea unei pagini de internet noi;

Click - angajarea unui link sau crearea unei activități pe magazinul online. Exemplu: navigarea generală a site-ului;

Curier – orice persoană de drept public sau privat care prestează servicii de curierat rapid;

Cont – ansamblul format dintr-o adresă de e-mail sau, după caz, un nume de utilizator și o parolă care permit unui singur cumpărător accesul la zone restricționate ale site-lui prin intermediul căruia se face accesul la informațiile furnizate de cumpărător pentru comanda în curs, pentru comenzile anterioare sau în cadrul procesului de reactualizare a informațiilor aferente contului.

Comunicări comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: newsletter, e-mail, webpush etc.) conținând informații generale și tematice, informații cu privire la produsele vizualizate sau achiziționate de pe site, informații cu privire la oferte sau promoții, informări cu privire la produse adăugate în secțiunea „Cont/Coșul meu” precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și/sau sondaje de opinie.

Contract la distanță– conform definiției cuprinse în OUG 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, art. 2, punctul 7, așa cum a transpus Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor: orice contract încheiat între profesionist și consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestări de servicii la distanță organizat fără prezența fizică simultană a profesionistului și a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la momentul în care este încheiat contractul;

Newsletter – mijlocul de informare periodic, exclusiv electronic, asupra produselor, promoțiilor ori evenimentelor desfășurate de vânzător sau de un partener al societății într-o anumită perioadă, fără niciun angajament din partea Tensa Art Design S.A., cu referire la informațiile conținute de acesta;

Preț PRP - “Preț recomandat de producător” - este informația prezentată pentru unele produse în vecinătatea prețului de vânzare (deasupra prețului de vânzare în pagina individuală a produsului), cu font mai mic decât cel cu care e scris prețul de vânzare și în culoarea negru. Pentru produsele care sunt oferite la vânzare la prețul PRP, acesta este afișat doar ca preț de vânzare. Prețul PRP nu este un preț de referință folosit de Tensa Art Design S.A. în spațiile sale și trebuie să fie folosit doar ca informație/recomandare de la furnizorul Tensa Art Design S.A. Afișăm această informație pentru a fi folosită în evaluarea comparativă a produsului. Clientul înțelege că, prin marcarea mai puțin evidentă, această informație nu este de natură să producă o confuzie și că la acțiunea de cumpărare și în Coșul Meu este clar prețul de vânzare practicat pentru fiecare produs.

Capitolul III. Dreptul de proprietate intelectuală

Conținutul site-ului www.lensa.ro (imagini, texte, elemente de grafică web, scripturi, software, drepturi de proiectare, drepturi de model, patente, mărci înregistrate) constituie integral proprietatea Tensa Art Design S.A. și este apărat de Legea privind dreptul de autor și drepturile conexe şi de legile privind proprietatea intelectuală și industrială. Folosirea fără acordul Tensa Art Design S.A. a oricăror elemente enumerate mai sus se pedepsește conform legislației în vigoare.

Tensa Art Design S.A. poate oferi utilizatorului/clientului, printr-un acord, dreptul de a utiliza sub o formă descrisă un anumit conținut al site-ului. Acest acord se aplică strict pentru conținutul/conținuturile definite, pe o perioada stabilită în acord și doar pentru persoanele cărora li s-a permis utilizarea, fără a putea utiliza alte conținuturi ale site-ului www.lensa.ro.

Utilizarea pe site-ul www.lensa.ro a oricărui nume de marcă înregistrată nu constituie reclamă pentru compania respectivă. www.lensa.ro nu își asumă responsabilitatea și nu poate fi învinuită pentru pagubele apărute prin folosirea conținutului site-ului.

Nu aveți dreptul să transmiteți niciun tip de viruși informatici și niciun cod sursă de natură distructivă.

Orice încălcare a Termenilor și Condițiilor va avea ca rezultat încetarea Serviciilor pentru dumneavoastră și suportarea consecințelor de ordin financiar.

Pentru sesizări, vă rugam să raportați eventuala încălcare a dreptului de autor sesizată pe site la adresa [email protected]

Capitolul IV. Condiții Generale

Acceptând Termenii și Condițiile de pe această pagină, se înțelege că sunteți de minim vârstă majoră, conform legilor României.

Ne rezervăm dreptul să refuzăm să oferim servicii către oricine pentru orice motiv la orice moment.

Folosirea, inclusiv, dar nelimitându-se la accesarea, vizitarea și vizualizarea, conținutului sau serviciului implică acceptarea de către utilizator sau Client a prezentei liste de Termeni și condiții. Clientul se obligă să monitorizeze permanent Termenii și condițiile care pot fi actualizate, modificate și completate. În cazul unor neînțelegeri, se aplică termenii si condițiile valabile la momentul comenzii și notificării în scris de către Lensa.

Accesul la serviciu se face exclusiv prin accesarea site-ului public disponibil www.lensa.ro.

Prin folosirea site-ului/conținutului/serviciului, utilizatorul sau Clientul este singurul responsabil pentru toate activitățile care decurg prin folosirea acestuia. De asemenea, utilizatorul sau Clientul răspunde pentru orice daune materiale, intelectuale sau electronice sau de orice altă natură produse site-ului, conținutului, serviciului sau oricărui terț cu care Lensa are încheiate contracte, în conformitate cu legislația română în vigoare.

Excluderea răspunderii:

Nu ne asumăm răspunderea pentru funcționarea defectuoasă, viruși, daune cauzate de erori de sistem, urmare a accesării paginii noastre.

Dacă aveți probleme legate de o comandă care nu par a putea fi rezolvate prin e-mail sau cu persoana cu care discutați, puteți lua legătura pentru o conciliere internă gratuită cu unul dintre operatorii noștri pe adresa de e-mail [email protected]

Magazinul nostru respectă standardele TRUSTED.ro și deține Marca de Încredere.

Capitolul V. Prelucrarea datelor personale

Prin completarea datelor dvs. în formularul de creare de cont și/sau de comandă, prin contactarea noastră prin orice mijloace (formular de contact, e-mail, telefonic, comentarii la produse etc.), înțelegeți că datele dvs. personale vor fi incluse în baza noastră de date și că vor fi prelucrate în temeiul contractului electronic dintre părți (Termeni și condiții), pentru a putea răspunde solicitărilor dvs., pentru a îmbunătăți produsele și serviciile noastre.

Prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal, în calitate de Client al Lensa, se realizează în conformitate cu dispozițiile legale privind protecția datelor cu caracter personal aplicabile. Pentru o informare completă asupra activității de prelucrare a datelor cu caracter personal realizată de Lensa, în calitate de operator de date, vă invităm să consultați secțiunea „Protecția datelor personale” disponibilă aici: https://lensa.ro/info/informatii/politica-de-confidentialitate/

Lensa se obligă la respectarea principiilor prevăzute de legislația aplicabilă protecției datelor cu caracter personal. În sensul prezentului contract, datele care fac obiectul prelucrării se pot referi la: nume și prenume, adresa de e-mail, adresa de domiciliu/livrare și numărul de telefon.

Prelucrarea nu poate fi extinsă la alte scopuri, cu excepția cazului în care părțile convin în mod expres sau există o obligație legală care dă dreptul oricărei părți să prelucreze datele.

Prin crearea unui cont sau/și plasarea unei comenzi, cumpărătorul are dreptul de a-și exprima sau nu acordul cu privire la abonarea la newsletter sau mesaje de marketing direct telefonice sau prin SMS. Datele preluate de la cumpărător, ca persoană vizată, în scopul expedierii de newsletter/mesaje de marketing direct pot fi folosite de Lensa doar dacă s-a obținut consimțământul expres în limitele Politicii de Confidențialitate. Dezabonarea de la newsletter sau mesaje comerciale se poate face în orice moment și nu implică renunțarea la acceptul dat pentru prezentul document. Lensa își rezervă dreptul de a selecționa persoanele cărora le va transmite astfel de e-mailuri/SMS-uri, cât și dreptul de a elimina din baza sa de date orice cumpărător care și-a exprimat anterior expres consimțământul de a primi newsletter/SMS, fără niciun angajament ulterior din partea Lensa sau vreo notificare prealabilă.

Nu aveți dreptul să folosiți adrese de e-mail/conturi de social media false, pretinzând că sunteți altcineva decât cine sunteți ori să încercați să induceți în eroare lensa.ro în legătură cu originea oricăror comentarii. Sunteți direct responsabil pentru orice comentariu publicați și pentru acuratețea informațiilor publicate. lensa.ro nu este responsabilă și nu își va asuma nicio răspundere pentru niciun comentariu publicat de dvs. sau de o terță parte.

Lensa se obligă să preîntâmpine incidente precum distrugerea, folosirea inadecvată, accesul neautorizat, dezvăluirea sau alterarea datelor cu caracter personal.

Lensa se obligă să înceteze prelucrarea datelor, în conformitate cu prevederile din Politica de Confidențialitate, cu excepția cazurilor în care există o obligație legală care impune prelucrarea în continuare a datelor sau exercitarea unor drepturi în instanță și/sau în fața autorităților publice cu atribuții de control.

Capitolul VI. Utilizarea cookie-urilor

lensa.ro folosește cookie-uri. Cookie-urile reprezintă date stocate pe hardul utilizatorului, conținând informații despre utilizator. Folosirea mecanismului de tip cookie reprezintă un avantaj în folosul vizitatorilor. Pentru a afla lista cookie-urilor folosite de site-ul nostru, vă rugăm să accesați Politica de cookie-uri.

Capitolul VII. Detalii despre servicii și produse

Anumite produse pot fi disponibile exclusiv în magazinul online lensa.ro. Aceste produse sau servicii pot avea stocuri limitate și pot fi returnate sau schimbate numai conform Politicii de Returnare.

Garantăm că am făcut toate eforturile să publicăm cât mai exact caracteristicile și elementele produselor care sunt disponibile în magazinul online, însă nu putem garanta că monitorul calculatorului sau ecranul telefonului dvs. le va afișa cu exactitate, conform produsului.

Produsele cumpărate prin intermediul www.lensa.ro sunt noi, în ambalaje originale și beneficiază de garanție, conform prevederilor legale în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor. Termenul de garanție decurge din momentul primirii produsului.

În cabinetele noastre, examenul optometric se desfășoară de la discuția preliminară între specialist și client până la evaluarea vederii, măsurarea  dioptriilor și stabilirea corecției optice.

De examenul optometric pot beneficia toate persoanele, începând cu vârsta împlinită de 14 ani. Până la împlinirea vârstei de 18 ani, este necesară însoțirea de către un adult.

Examenul este gratuit și are o durată de 15 minute.

Prețul PRP - “Preț recomandat de producător” - este o informație de la furnizor către comercianți privind vânzarea în magazine, centre comerciale sau orice alte spații comerciale online sau cu prezență fizică. Aceste recomandări au caracter pur informativ și nu au valoare juridică, nefiind obligatoriu de aplicat, nefiind asimilate și nefiind incluse în vânzările cu preț redus, așa cum sunt definite acestea de OG 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață. Informația PRP nu este preț de referință practicat de Tensa Art Design S.A. în magazinele sale și produsele nu sunt oferite spre vânzare la acest preț de Tensa Art Design S.A.

Capitolul IX. Procedura de comandă

Prin apăsarea butonului „Adaugă în coș", produsul în cauză ajunge în coșul virtual de cumpărături. Pentru unele produse va fi necesar să introduceți specificațiile acestora (ex. dioptrii, raza de curbură etc.). În cazul în care doriți să achiziționați rame de ochelari împreună cu lentile, aveți posibilitatea de a adăuga lentile în conformitate cu rețeta dvs., precum și alte specificații ale lentilelor (tratamente pentru lentilă, grosime). Pentru mai multe informații despre cum adăugați lentile, puteți urmări acest video: Cum adaug lentile?

Produsele din coșul virtual de cumpărături pot fi vizualizate oricând, dacă faceți click pe simbolul „Coșul meu" situat în dreapta sus a paginii web. Aici aveți posibilitatea să ștergeți eventualele produse nedorite, respectiv puteți defini cantitatea de produse din care doriți să cumpărați mai multe bucăți.

Prin apăsarea butonului „Continuă", veți fi redirecționat către pagina de check-out unde va trebui să vă conectați la contul dvs. sau să completați datele dvs. necesare plasării comenzii (facturare, livrare/ridicare din magazin, contact), dacă nu aveți deja un cont. Tot în această secțiune, veți avea posibilitatea să selectați modalitatea de plată disponibilă.

În cazul în care ați optat pentru plata online, cu card bancar sau în rate, prin apăsarea butonului „Finalizează comanda" veți fi redirecționat către pagina furnizorului de servicii de plată online Netopia mobilPay. Mai multe despre termenii și condițiile Netopia mobilPay găsiți aici: mobilpay.ro/terms.

Completarea tuturor informațiilor solicitate în formularul de comandă este necesară pentru procesarea corectă și eficientă a comenzii plasate de dvs., precum și în vederea executării contractului la distanță.

Dacă adresa de livrare nu este aceeași cu adresa de facturare, puteți modifica prin butonul „Adaugă o adresă nouă”. Dacă doriți ca facturarea să se facă pe firmă, bifați opțiunea „Persoană juridică” din secțiunea „Detalii facturare”.

În urma finalizării comenzii, veți primi un e-mail automat la adresa indicată de dvs. Acest e-mail confirmă înregistrarea comenzii reușite și trimiterea acesteia către noi.

Cumpărătorul ia la cunoștință că, după efectuarea comenzii de pe site și după confirmarea telefonică sau prin e-mail de către un angajat, între părți intervine un contract electronic de vânzare-cumpărare, respectiv de livrare, încheiat pentru produsul comandat.

Produsele cuprinse în cadrul comenzilor acceptate de vânzător vor fi livrate conform condițiilor stipulate privind plata și livrarea.

Cumpărătorul poate anula o comandă înainte de a primi mesajul de notificare a livrării, prin transmiterea unui email către [email protected] sau la numărul de telefon 0371.525.777. Cumpărătorul poate renunța la cumpărare conform procedurii descrise în cadrul secțiunii „Renunțarea la cumpărare”.

Produsele realizate la comandă, respectiv ochelarii efectuați în conformitate cu specificațiile Clientului (prescripție) nu beneficiază de drept de anulare până la împlinirea termenului oferit de operatorii noștri.

Condiții Voucher abonare newsletter

Reducerea va fi dedusă automat din valoarea comenzii la introducerea codului de voucher în câmpul „cod voucher'' și apăsarea butonului „aplică'' înainte de încheierea comenzii. Voucherul se aplică la comenzi cu suma minimă de 399 RON.

Codul de voucher nu se cumulează cu alte vouchere și poate fi aplicat atât la comanda online, cât și la comenzile plasate în magazin. 

Lensa își rezerva dreptul de a refuza total sau parțial o comandă făcută de cumpărător, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese, în următoarele cazuri:

- produsele nu există în stoc,

- plata nu este finalizată,

- datele furnizate de Client/membru sunt incomplete sau incorecte,

- activitatea cumpărătorului poate produce daune de orice natură societății Lensa sau partenerilor acesteia,

- există una sau mai multe comenzi confirmate și neridicate.

Lensa își rezervă dreptul de a anula comanda efectuată de Client, în termen de 72 de ore de la notificarea Clientului prin e-mail și/sau SMS despre disponibilitatea ridicării comenzii din showroom, fără atragerea niciunei obligații ulterioare a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată pretinde celeilalte daune-interese.

Lensa nu va avea nicio răspundere față de cumpărător sau orice parte terță pentru eliminarea oricărui produs de pe site, pentru eliminarea sau modificarea oricărui material sau conținut de pe acest site.

 

Capitolul X. Detalii despre contractul de vânzare-cumpărare

CONTRACTUL COMERCIAL LA DISTANȚĂ

Prin lansarea unei comenzi electronice sau telefonice pe site-ul www.lensa.ro, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile.

Comanda va fi compusă din următoarele documente :

  1. Comanda (împreună cu mențiunile clare asupra datelor de livrare și facturare) și condițiile sale specifice;
  2. Specificațiile Cumpărătorului (acolo unde este cazul);
  3. Termenii și condițiile contractuale.

Dacă Vânzătorul confirmă comanda, acest lucru va implica o acceptare completă a termenilor comenzii. Acceptarea comenzii de către Vânzător se consideră finalizată atunci când există o confirmare verbală (telefonică) sau electronică (e-mail) din partea Vânzătorului către Cumpărător, fără a necesita o confirmare de primire din partea acestuia din urmă. Vânzătorul nu consideră în niciun moment o comandă neconfirmată ca având valoarea unui contract.

Prezentul contract intră în vigoare la confirmarea comenzii de către Vânzător. Confirmarea se face telefonic sau electronic (e-mail). Termenii și condițiile generale de vânzare vor sta la baza contractului astfel încheiat, în completarea acestora fiind Certificatul de garanție emis de Vânzător sau de un furnizor al acestuia.

Art. 1. OBIECTUL CONTRACTULUI

Cumpărătorul se obligă să cumpere de la Vânzător, iar Vânzătorul se obligă să furnizeze produsele solicitate prin comanda efectuată de Cumpărător și confirmată de Vânzător, în cantitatea specificată de Cumpărător în cadrul comenzii.

Art. 2. LIVRAREA PRODUSELOR - conform comenzii solicitate.

Art. 3. DURATA CONTRACTULUI

3.1. Prezentul contract intră în vigoare în momentul confirmării de către lensa.ro a comenzii lansate de Cumpărător.

3.2. Confirmarea comenzii de către lensa.ro se va face telefonic sau prin e-mail pe adresa de corespondență furnizată de Cumpărător.

Art. 4. OBLIGAȚIILE VÂNZĂTORULUI

4.1. Să livreze produsele în ambalajele originale ale producătorului, sigilate și fără deteriorări.

4.2. Să livreze produsele comandate de Cumpărător în cantitățile, la prețul și în timpul prevăzut în confirmarea comenzii.

4.3. Să informeze Cumpărătorul în situația întârzierii sau imposibilității asigurării produselor comandate în totalitate sau parțial.

4.4.  În situația în care Cumpărătorul denunță contractul în baza prevederilor art. 6 pct. 3  înainte de livrarea produselor, renunțând la comanda sa, lensa.ro se obligă să nu mai efectueze această livrare.

Art. 5. OBLIGAȚIILE CUMPĂRĂTORULUI

5.1. Se obligă să ia la cunoștință prevederile de utilizare ale site-ului lensa.ro și recunoaște că a fost de acord cu ele la efectuarea comenzii și, implicit, la semnarea acestui contract.

5.2. Se obligă să plătească valoarea contractului (valoarea produselor și valoarea livrării) la primirea produselor.

5.3. Se obligă să garanteze faptul că are vârsta minimă de 18 ani.

5.4. În măsura în care Cumpărătorul se află în posesia unei rețete medicale/prescripții pentru dioptrii, se obligă să garanteze faptul că aceasta a fost oferită de un personal calificat în acest sens. Prescripția medicală nu poate fi mai veche de 12 luni.

5.5. În cazul în care Cumpărătorul comandă ochelari de vedere și deține o rețetă pentru ochelari, dar dorește (și) lentile de contact, atunci acesta va avea o rețetă specială pentru lentile de contact. Prin plasarea comenzii, Cumpărătorul confirmă faptul că aceasta a fost efectuată în funcție de parametrii și tipul de lentile prescris de specialist.

5.6. Se obligă să furnizeze cu acuratețe detaliile prescripției (inclusiv notele adiționale acesteia).

5.7. În cazul lentilelor de contact, Clientul confirmă că, în urma consultului și a prescrierii lentilelor de contact, a luat la cunoștință și va respecta cu strictețe regulile cu privire la întreținerea și utilizarea lor. Pentru orice întrebări sau nelămuriri, cumpărătorii sunt îndemnați să contacteze un specialist înainte de achiziția și utilizarea acestor dispozitive medicale.

5.8. În cazul soluțiilor de întreținere pentru lentile de contact și al lacrimilor artificiale (picături oftalmice), Cumpărătorul va citi și respecta cu strictețe indicațiile menționate pe prospectele produselor puse la dispoziție de Vânzător. Dacă nu a primit, dintr-o eroare, prospectul acestui tip de produse, Cumpărătorul îl va solicita Vânzătorului înainte de utilizare.

5.9. Pentru evitarea oricăror nelămuriri, prin plasarea unei comenzi prin intermediul site-ului nostru, Cumpărătorul garantează faptul că:

    • utilizează serviciile noastre în mod voluntar;

 

  • datele conținute în formularul de înregistrare sunt adevărate și nu încalcă drepturile terților;
  • după caz, a fost supus unui test oftalmologic la un oftalmolog/optometrist acreditat și garantează că valoarea dioptriilor de lentile introdusă în timpul procesului de comandă este în concordanță cu rețeta prescrisă de oftalmolog.

 

 

Vă sfătuim să consultați întotdeauna medicul oftalmolog sau optometristul înainte de a încerca o nouă marcă de lentile. Dorim să vă aducem la cunoștință că folosirea sau schimbarea lentilelor de contact fără aprobarea specialistului oftalmolog/optometristului poate reprezenta un risc medical și Vânzătorul nu este responsabil de eventualele vătămări sau de disconfortul apărut în urma purtării lentilelor de contact cumpărate din magazinul nostru sau primite gratuit.

Art. 6. TRANSFERUL PROPRIETĂȚII

Proprietatea asupra bunurilor/produselor va fi transferată la momentul efectuării plății din partea Cumpărătorului, în locația indicată în cuprinsul comenzii.

Conform art. 18 alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014, cu excepția cazului în care părțile au convenit altfel cu privire la momentul livrării, Vânzătorul livrează produsele transferând posesia fizică sau controlul asupra produselor către consumator, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului.

Sub acest aspect, bunurile/produsele vor fi livrate Cumpărătorului, acesta procedând la semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau la semnarea de primire, pe factura fiscală, în cazul livrărilor efectuate de personalul Vânzătorului.

În cazul livrării prin poștă sau curier, acesta nu este autorizat de Vânzător să permită Cumpărătorului deschiderea coletelor înainte de semnarea de livrare, ci doar ulterior semnării de livrare și achitării eventualei contravalori a respectivelor colete. Dacă, după transferul proprietății, Cumpărătorul constată diferențe între comandă (factură) și conținutul coletului, acesta va notifica în scris Vânzătorul, în termen de maximum 3 zile.

Art. 7. DREPTUL DE DENUNȚARE UNILATERALĂ A CONTRACTULUI

7.1. Produsele livrate de www.lensa.ro sunt în ambalajul original, sigilate. De asemenea, unele categorii de produse comercializate prin intermediul platformei online sunt produse care, prin natura lor, nu mai pot fi returnate după desigilare.

7.2. Cumpărătorul are dreptul de a denunța unilateral în scris contractul la distanță, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produselor, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. În această situație, Cumpărătorul este obligat să nu desigileze produsele.

7.3. Apelând la dreptul de denunțare unilaterală a contractului, Cumpărătorul va trebui să plătească valoarea returnării produselor.

7.4. www.lensa.ro va rambursa sumele plătite de Cumpărător pentru livrarea produselor, fără a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursării sumelor. Rambursarea sumelor se va face în 14 zile de la data la care este informat de decizia de denunțare unilaterală a contractului la distanță. Pentru evitarea oricăror dubii, termenul de 14 zile curge de la data la care produsul este returnat efectiv Vânzătorului.

7.5. Furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Voucherul este valabil doar la cumpărăturile pe site-ul www.lensa.ro și în magazinele Lensa și nu poate fi returnat sau preschimbat în bani.

Art. 8. RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ

8.1. www.lensa.ro nu își asumă responsabilitatea și nu poate fi făcută responsabilă pentru orice pagubă apărută prin folosirea în orice fel a produselor cumpărate. www.lensa.ro nu garantează și nici nu va putea fi considerată responsabilă în cazul în care produsele cumpărate nu corespund scopului pentru care au fost cumpărate.

8.2. Produsele livrate de www.lensa.ro sunt în ambalajul original, sigilate. De aceea, www.lensa.ro nu va putea fi făcuta responsabilă în cazul oricăror neconcordanțe sau probleme în ceea ce privește produsele, calitatea acestora sau orice alte aspecte privind aceste produse.

Art. 9. GARANȚII

Toate produsele comercializate de site-ul www.lensa.ro beneficiază de condiții de garanție conform legislației în vigoare.

Art. 10. FORȚA MAJORĂ

Niciuna dintre părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare este datorată unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului părților și care nu poate fi evitat.

Art. 11. LEGEA APLICABILĂ

Prezentul contract este supus legii române. Eventualele litigii apărute între www.lensa.ro și clienții săi se vor rezolva pe cale amiabilă sau, în cazul în care aceasta nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești române competente.

 

Capitolul XI. Livrare și plată

Livrarea produselor are o arie de extindere națională și se va face oriunde în România prin curier rapid în cel mai scurt timp de la confirmarea telefonică sau prin ridicare din showroom-urile Lensa, gratuit, conform programului de funcționare afișat pe site în secțiunea Contact.

Plata produselor se poate face prin ramburs, online cu card bancar prin procesatorul de plăți Mobilpay, prin POS în showroom sau în 3 sau 4 rate (DAE 0%) cu cardul de debit prin Oney.

Plata în numerar:

Poți să plătești în numerar, exclusiv în lei, atât pentru cumpărăturile de pe www.lensa.ro, cât și pentru cele din showroom-urile noastre, astfel:

  • prin ramburs, curierului, la livrarea produselor comandate pe www.lensa.ro;
  • la casa de marcat, în showroom, pentru comenzile plasat3e direct în magazin prin intermediul personalului de la case.

Plata cu cardul bancar:

Poți să plătești cu orice card bancar emis sub siglele Visa (Visa și Visa Electron) sau Mastercard (Mastercard și Maestro), atât pe www.lensa.ro, cât și în toate showroom-urile noastre.

Plata cu card online în rate cu dobândă 0%:

Dacă deții un card de credit, poți să cumperi în rate fără dobândă de pe www.lensa.ro sau din showroom-urile noastre. Cardurile de credit acceptate online sunt Card Avantaj, Star BT, Garanti BonusCard, Alpha Bank, BRD Finance, iar in showroom-urile noastre, doar card Avantaj.

 

Plata în 3 sau 4 rate (DAE 0%) cu cardul de DEBIT prin ONEY 

Soluțiile de Creditare Oney (3xOney și 4xOney) sunt furnizate de Oney Bank persoanelor fizice eligibile gratuit, fiind rambursabile în maximum 60 de zile (pentru 3xOney) sau 90 de zile, dar nu mai mult de 3 luni (pentru 4xOney).

Exemplu reprezentativ pentru 3x Oney cu titlu gratuit: pentru un credit de 900 de lei acordat prin 3xOney pentru achiziții de pe www.lensa.ro, Clientul va plăti următoarele sume:

  •   o rată inițială de 300 lei;
  •   2 rate lunare de 300 lei fiecare, care se rambursează la fiecare 30 de zile de la plata ratei inițiale.

Pentru un credit rambursat în termen de 60 de zile, rata dobânzii fixe este 0%, iar dobânda anuală efectivă (DAE) este 0%. Obținerea creditului pentru Client este gratuită, iar valoarea totală a creditului este de 900 lei.

Exemplu pentru 4xOney cu titlu gratuit: pentru un credit de 1.600 de lei acordat prin 4xOney pentru achiziții de pe www.lensa.ro, Clientul va plăti următoarele sume:

  •   o rată inițială de 400 lei;
  •   3 rate lunare de 400 lei fiecare, care se rambursează la fiecare 30 de zile de la plata ratei inițiale.

Pentru un credit rambursat în termen de 90 de zile (și nu mai mult de 3 luni), rata dobânzii fixe este 0% și dobânda anuală efectivă (DAE) este 0%. Obținerea creditului pentru Client este gratuită, iar valoarea totală a creditului este de 1.600 lei.

Acesta reprezintă un exemplu indicativ pentru o soluție de creditare. Informațiile finale vor fi indicate în e-mailul de confirmare, incluzând graficul de rambursare final. Informațiile prezentate în simulatorul de credit sunt orientative și nu reprezintă o obligație contractuală a Oney Bank de a furniza o Soluție de Creditare Oney. Valoarea maximă a creditului pe care îl puteți primi va fi determinat pe baza informațiilor furnizate de dvs. și va fi supus evaluării interne a Oney Bank.

Prevederile OUG nr. 50/2010 nu se aplică Soluțiilor de Creditare Oney, care rămân supuse legislației generale privind protecția consumatorilor, incluzând, dar fără a se limita la Ordonanța de Guvern nr. 85/2004 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță privind serviciile financiare (OUG nr. 85/2004). Conform OUG nr. 85/2004, beneficiați de un termen de 14 zile calendaristice pentru a vă retrage din contractul de credit începând cu data încheierii acestuia. Contractul de credit se consideră a fi încheiat la data recepționării e-mailului de confirmare, sub rezerva acceptării electronice (prin bifarea căsuței electronice) de către dvs. a Termenelor și Condițiilor Generale aplicabile acordării online a Soluțiilor de Creditare Oney (3xOney și 4xOney) (Termene și Condiții Generale) și a solicitării creditului de către dvs. prin click pe butonul „Plata în rate” pe website-ul Oney Bank.

Îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate pentru acordarea Soluțiilor de Creditare Oney, menționate în Termenele și Condițiile Generale, nu vă conferă în mod automat dreptul de a obține Soluțiile de Creditare Oney, care rămân condiționate de aprobarea Oney Bank pe baza analizei sale interne.

Vă rugăm să rețineți că, ulterior efectuării verificărilor interne (în maximum 14 zile de la data acceptării electronice de către dvs. a ofertei de creditare și a Termenelor și Condițiilor Generale), creditul vă poate fi refuzat.

Soluțiile de Creditare Oney sunt disponibile exclusiv pentru produsele și serviciile vândute online și sunt valabile pentru un credit de minimum 400 Lei și maximum 12.000 Lei.

Soluțiile de Creditare Oney sunt disponibile și rezervate doar persoanelor fizice majore (minimum 18 ani) având capacitate de exercițiu deplină la data acceptării Termenelor și Condițiilor Generale, care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiții: (i) sunt rezidenți în România (cetățeni români și cetățeni străini rezidenți români); (ii) sunt consumatori, în înțelesul legislației aplicabile și, prin urmare, nu acționează în scopuri de natură profesională sau comercială; (iii) dețin un card de debit Visa sau Mastercard valabil (excluzând carduri preplătite/carduri care solicită sistematic autorizări cum ar fi VISA Electron și Maestro), emise de o instituție de credit din România sau de o sucursală din România a unei instituții de credit din UE, având un termen de valabilitate ce depășește cu mai mult de 2 luni de zile durata Soluției de Creditare Oney selectate sau dețin orice alte metode de plată, așa cum sunt specificate de Oney Bank.

Oney Bank este o instituție de credit franceză autorizată să desfășoare activități de creditare și de plată de Autoritatea Franceză de Control Prudențial și Rezoluție (ACPR), organizată și funcționând ca societate pe acțiuni în conformitate cu legislația din Franța, cu un capital social de 51.286.585 euro, înregistrată în Registrul Comerțului și Societăților din Lille Metropole sub numărul 546 380 197, cu sediul situat în str. Avenue de Flandre, nr. 34, Croix (59170), număr de telefon +40 317 305 050 și adresă de e-mail: [email protected] 

Oney Bank este supravegheată, în primul rând, de autoritatea competentă franceză, ACPR, precum și de Banca Națională a României (BNR) și furnizează Soluțiile de Creditare Oney transfrontalier, fără prezență fizică pe teritoriul României (având în vedere natura exclusiv online a activității de creditare), desfășurând activități de creditare a consumatorilor în România, în condițiile libertății de a furniza servicii în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului 99/2006, privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, cu modificările ulterioare, fiind înregistrată în registrul public al BNR cu privire la instituțiile de credit UE care au notificat prestarea de servicii în mod direct în România, conform notificării din 31/10/2019 (a se vedea lista BNR).

 

Costul livrării unei comenzi este în valoare de 12 RON.

Refuzul și/sau neridicarea în termen de 60 de zile calendaristice de la finalizarea comenzii de ochelari personalizați cu specificațiile din rețeta dvs. duce la anularea comenzii și la pierderea avansului achitat. 

Prețurile produselor noastre pot fi schimbate în orice moment și fără notificări, dar această modificare nu va avea impact asupra comenzilor plasate anterior.

Prețurile afișate pe site la produse sunt în RON și includ TVA. Prețul total al unui produs comandat cuprinde prețul acestuia și taxele de curier (cu TVA inclus), dacă este cazul. Prețul final se modifică dacă taxele de livrare cresc sau dacă e vorba de o localitate care nu se află în zona de acoperire a rețelei de curierat.

Ne rezervăm dreptul ca în orice moment să modificăm ori să întrerupem anumite servicii (sau orice parte sau conținut din magazinul online), fără notificarea în prealabil.

Nu vom fi răspunzători în fața dvs. ori a oricărui terț pentru modificările aduse, pentru suspendarea sau încetarea anumitor servicii.

Cu toate cele menționate în cuprinsul acestui capitol, promitem să menținem un standard ridicat al serviciilor și să practicăm o politică de preț corectă, conform pieței de nișă.

 

Capitolul XII. Facturare

Sunteți de acord să oferiți informații actualizate și complete pentru o facturare și livrare corectă și fără situații extraordinare.

Sunteți de acord să actualizați imediat datele contului de client deținut și alte informații, incluzând adresa de e-mail, adresa de facturare, numărul de telefon, pentru ca www.lensa.ro să proceseze corect și complet tranzacțiile și pentru a vă contacta dacă necesitatea apare.

 

Capitolul XIII. Politica de returnare

POLITICA RETURNARE PRODUSE ACHIZIȚIONATE ONLINE

În conformitate cu dispozițiile art. 9 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (OUG nr. 34/2014), Consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul la distanță, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) si art. 14 din OUG nr. 34/2014, în termen de 30 de zile calendaristice î%Bncepând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de Client.

Cu toate acestea, clienții LENSA care achiziționează produsele noastre online, prin intermediul platformei www.lensa.ro, beneficiază de o perioadă de 30 de zile în care se pot retrage din contract, fără a fi necesară justificarea deciziei. Prin această prelungire a termenului de retragere, societatea noastră își dorește să vină în întâmpinarea nevoilor clienților noștri. Cu excepția cazului în care Lensa s-a oferit să recupereze produsele în cauză, Clientul are obligația de a returna sau înmâna produsele personalului Lensa, fără întârzieri nejustificate și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat către Lensa decizia sa de retragere din contract.

Termenul de 30 zile se calculează de la data când Clientul a intrat în posesia fizică a produselor comandate.

Pentru a beneficia de dreptul de retragere, Clientul are obligația de a informa Lensa cu privire la decizia sa de retragere din contract în termenul menționat anterior. Decizia de retragere se va comunica la adresa de e-mail: [email protected]. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere revine Clientului.

În urma exprimării dreptului de retragere din contract pentru produsele achiziționate online, Lensa va proceda la rambursarea sumelor plătite de Client într-un termen de cel mult 14 zile de la data la care a fost informată despre opțiunea de retragere.

Lensa rambursează sumele plătite de Client folosind aceleași modalități de plată ca cele utilizate pentru tranzacția inițială, conform conditiilor din capitolul XIII.

Lensa nu are obligația să ramburseze costurile suplimentare în situația în care Clientul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Lensa.  

Lensa are dreptul să amâne rambursarea sumelor până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării.

Exceptări de la exercitarea dreptului de retragere:

  • produsele sigilate ce nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de Client (ex. lentile de contact); conform art. 16 punctul e) din OUG nr. 34/2014 (ex. ambalajul lentilelor de contact, blisterelor și flacoanelor sunt deteriorate).
  • produsele confecționate după specificațiile prezentate de Client sau personalizate în mod clar (ex. produse efectuate pe bază de comandă); conform art. 16 punctul c) din OUG nr. 34/2014 (ex. ochelarii de vedere realizați după prescripție medicală).
  • furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Voucherul este valabil doar la cumpărăturile pe site-ul www.lensa.ro sau în magazinele Lensa și nu poate fi returnat sau preschimbat în bani.

RETURNAREA PRODUSELOR ACHIZIȚIONATE DIN MAGAZINELE FIZICE

Potrivit dispozițiilor legale, returnarea produselor achiziționate din magazinele fizice Lensa din România nu poate opera în lipsa unor motive temeinic justificate care să prezinte neconformitatea unui produs achiziționat. Astfel, în cazul produselor achiziționate din magazinele fizice LENSA vor fi aplicate condițiile din Politica de Garanții.

Niciuna dintre componentele produsului NU trebuie să prezinte urme de deteriorare (zgârieturi, lovituri), de uzură sau de consum și vor fi verificate pentru a le determina integritatea. Nu vor fi acceptate produse care prezintă seriile șterse complet sau parțial. În caz contrar, Vânzătorul își rezervă dreptul să refuze returul sau să perceapă o taxă de aducere a produselor la starea inițială.

Pentru mai multe informații cu privire la dreptul de retragere ne puteți contacta la nr. de tel. 0371.525.777  ( Luni-Vineri: 09:00 - 20:00, Sâmbăta: 10:00 - 16:00). Operatorii noștri vă vor oferi suport în alegerea modalității de returnare și vă vor oferi detaliile necesare cu privire la adresa de expediere a produselor, ambalare sau contactarea firmei de curierat.

Pentru returul produselor achiziționate care îndeplinesc condițiile legii, vă rugăm să trimiteți un e-mail pe adresa [email protected] în care să completați datele menționate mai jos sau să trimiteți acest formular completat cu datele necesare. 

 

Model formular:

 

Către: S.C. TENSA ART DESIGN S.A.

 

Numărul comenzii:

Numele clientului:

Numărul de telefon:

 

Articole Returnate:

COD PRODUS

CANTITATE

 

 

 

 

 

 

 

 

Bifează motiv retur:

 

Mărime prea mică

 

Mărime prea mare

 

Arată diferit față de cum mă așteptam

 

Articolul prezintă defect

 

M-am răzgândit sau timpul de livrare a fost prea lung

 

Articol incorect sau lipsă articol

*a se bifa cu X motivul ales

Alte motive:

Restituire contravaloare produs în contul de mai jos:

Cont Bancar

 

Titular Cont

 

 * pentru comenzile achitate cu cardul online, banii se returnează în același cont.

Adresa de ridicare a coletului: 

 

Politica de retur:

Cumpărătorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără motiv și fără a invoca vreun motiv, în termen de 30 zile calendaristice de la primirea produsului. 

Pentru exercitarea dreptului de retur trebuie să ne informați în scris, prin trimiterea unui mail la [email protected], la care să fie atașat acest formular de retur, completat.

Rambursarea contravalorii produsului returnat se va face în cel mult 14 zile prin transfer bancar în contul IBAN specificat

*Returul nu poate fi efectuat la easybox.

 

De asemenea, puteți completa și transmite pe adresa de e-mail [email protected] formularul standard de retragere prevăzut de OUG 34/2014.

Ulterior, vom trimite curierul să ridice de la dvs. coletul. Acesta se va expedia către TENSA ART DESIGN S.A., Bd. Iuliu Maniu, nr. 7, corp A, sc. 3, sector 6, București. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de Lensa numai dacă în prealabil ați anunțat returnarea produselor pe adresa de e-mail menționată mai sus.

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Vom face rambursarea folosind aceeași modalitate de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care v-ați exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele, pentru a putea efectua recepția cantitativă și calitativă a produselor returnate.

Orice produs pe care îl veți returna trebuie să nu fie utilizat sau deteriorat. Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calității și funcționării produselor. Dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi revândut ca nou, ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea lui în stadiul inițial (dacă este posibil), pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand, sau, la opțiunea Clientului, îi vom reexpedia produsul pe cheltuiala proprie.

Perioada de rambursare a contravalorii produsului returnat este de maximum 14 zile calendaristice de când produsul returnat a ajuns la adresa specificată mai sus.

Nu veți plăti transportul pentru returnarea produselor în cazul în care ați primit un produs care prezintă defect de fabricație sau un produs greșit.

*Returul nu poate fi efectuat la easybox.

Ne rezervăm dreptul de a nu onora comenzile realizate de persoane fizice sau juridice care au făcut 3 retururi consecutive în ultimele 12 luni.

Banii înapoi în 30 de zile

La www.lensa.ro, satisfacția clienților este o prioritate. Dacă ați greșit comanda sau nu sunteți pe deplin mulțumit de produsele cumpărate, atunci aveți dreptul de a returna produsele în termen de 30 de zile calendaristice de la recepționarea lor, în conformitate cu Politica de Returnare (vezi capitolul anterior).

Vă rugăm să aveți în vedere că ochelarii efectuați la comandă pe bază de prescripție sau după specificațiile Clientului nu pot fi returnați. În cazul produselor individuale (cutie, blister, flacon etc.) sau al lentilelor de contact (dioptrie, culoare), returul este acceptat doar dacă produsele au ambalajul original intact, sigilat, nedesfăcut.

Suma aferentă returului va fi rambursată prin aceeași metodă de plată, după cum urmează:

PENTRU PRODUSELE CUMPĂRATE CU NUMERAR DIN MAGAZINELE LENSA: Clientul trebuie să se prezinte personal cu produsul în același magazin, cu toate componentele, accesoriile și eventualele cadouri de care produsul a fost însoțit, iar suma va fi rambursată numerar.

În situația returului în magazin, în cazul în care optează pentru înlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vânzare, Clientului i se va rambursa doar diferența dintre valoarea returului și prețul noului produs (sau, după caz, va achita diferența de bani).

PENTRU PRODUSELE CUMPĂRATE DE PE LENSA.RO: Clientul trebuie să înregistreze o cerere de retur pe adresa de mail [email protected] și poate alege să facă returul într-un magazin Lensa sau să solicite curier care să ridice produsul din locația unde se află. Suma va fi rambursată astfel:

  • prin transfer în cont bancar, atunci când Clientul a plătit prin ordin de plată, numerar la livrarea prin curier sau cu cardul în magazin.
  • prin rambursare automată în contul de card, atunci când Clientul a plătit online prin card de debit sau card de credit.
  • prin anularea tranzacției, atunci când Clientul a plătit prin credit obținut în magazin, cu prezența obligatorie în magazinul unde s-a plasat comanda inițial.

Pentru orice detalii privind returnarea produselor, vă rugăm să ne contactați prin e-mail sau telefonic.

 

Capitolul XIV. Garanții

Garanția produselor

Produsele comercializate pe www.lensa.ro beneficiază de garanția legală de conformitate, care este de 24 de luni de la data cumpărării, pentru produsele de folosință îndelungată. Termenul de garanție decurge din momentul primirii produsului.

Produsele comercializate de magazinul Lensa respectă garanția legală de conformitate, potrivit art. 4 - pct. 1 lit. e) din OUG 34/2014:

  • Produsele corespund cu descrierea, oferind aceleași calități cu cele ale mostrei/modelului prezentat inițial de acesta (în magazin, de exemplu).
  • Produsele corespund scopului cerut de cumpărător, adus la cunoștința vânzătorului, care îl și acceptă când se încheie contractul de vânzare-cumpărare.
  • Produsele corespund scopului general de utilizare al produselor de același tip.
  • Produsele corespund cu specificațiile produselor din aceeași serie (așteptări rezonabile de calitate și performanță similară), specificații ce sunt aduse direct la cunoștința Cumpărătorului, prin declarații publice, pe baza înscrisurilor de pe etichetă sau ambalaj, pe baza publicității făcute produsului.

Garanția produselor se oferă în baza facturii electronice emise.

Acordarea garanției se referă exclusiv la defecte de fabricație sau la vicii ascunse sesizate în perioada de garanție și numai în condițiile purtării, păstrării și întreținerii corespunzătoare a produselor. Constatarea defectelor, a naturii și cauzelor acestora este făcută la sediul Vânzătorului și/sau, după caz, la sediul producătorului. Pentru analizarea solicitării de garanție, Clientul va trimite cererea către adresa de e-mail [email protected].

După analizarea solicitării și confirmarea acordării garanției, produsul va fi înlocuit cu același produs nou sau se vor înlocui părțile defecte cu altele noi. Dacă produsul defect nu mai este pe stoc, acesta va fi înlocuit cu un altul, la alegere. În situația acceptării, produsul nou ales trebuie să aibă minim prețul achitat inițial. Dacă prețul este mai mare, diferența este suportată de Client.

GARANȚIE OCHELARI DE VEDERE: Garanția de 24 de luni este valabilă doar dacă ochelarii sunt însoțiți de plicurile originale ale lentilelor. Este foarte important să păstrați bonul de casă sau factura cu care se dovedește că produsul este încă în termenul de garanție și a fost achiziționat de la noi.

Rambursarea contravalorii ochelarilor de vedere este exceptată, conform OUG 34/2014, în conformitate cu art. 16 lit. C.

Toate lentilele aeriene (pentru ochelari) comercializate de Lensa.ro respectă principiile ISO 8980/2004. Garanția cade în sarcina producătorului. Lentilele aeriene pentru ochelarii de vedere, care sunt executate după specificațiile consumatorului sau care au fost prelucrate și montate în rama de ochelari a clientului, nu au drept de anulare a comenzii.

RAME DE VEDERE ȘI OCHELARI DE SOARE: Garanția de 24 de luni se acordă în condițiile utilizării corespunzătoare. Garanția acordată de furnizor se referă numai la deficiențe ale produselor determinate de defecte de fabricație sau vicii ascunse, descoperite în condițiile unei întrețineri corespunzătoare. Deteriorări ale produselor precum zgârieturi, fisuri, spărturi, rupturi, deformări, nu sunt acoperite de garanție, fiind, considerate efecte ale unei întrețineri necorespunzătoare. Intervențiile mecanice asupra produsului, altele decât cele ale personalului www.lensa.ro, duc la anularea garanției (lipituri, montaje externe ale lentilelor de vedere, îndepărtarea sigiliului etc).

GARANȚIE SOLUȚII ȘI ACCESORII OCHELARI: Aceste produse beneficiază de garanție 6 luni de la achiziționare, fiind produse cu o durată de viață scurtă.

GARANȚIE LENTILE DE CONTACT: Garanția de 24 de luni acoperă următoarele probleme apărute: zgârieturi din fabricație pe suprafața lentilei; pete pe suprafața lentilei; diferențe de putere dioptrică față de dioptria înscrisă pe ambalaj.

Garanția lentilelor de contact nu acoperă prescripția și adaptarea necorespunzătoare a lentilelor de contact; defecte survenite în urma manipulării necorespunzătoare (ex: ciupirea marginilor lentilei etc.); defecte survenite în urma întreținerii sau a depozitării necorespunzătoare (ex: depozite pe suprafața lentilei sau infestarea lentilei cu bacterii, germeni, microbi etc.)

Termenul de rezolvare a reclamațiilor în perioada de garanție este de 15 zile.

Garanția calității

100% calitate - ce vezi e ceea ce primești!

www.lensa.ro comercializează produse originale, sigilate conform standardelor CE.

Toate produsele de pe www.lensa.ro sunt autentice.

Cu experiență în comercializarea online a lentilelor de contact, ochelarilor de soare, ramelor de vedere, lentilelor colorate, lensa.ro oferă servicii de înaltă calitate la cele mai mici prețuri.

Produse noi sigilate și 100% originale, pentru sănătatea dvs.

Produsele sunt certificate internațional ISO 9001 și avizate în România de Ministerul Sănătății.

Suntem primul magazin online cu certificare Certified Reseller Ray-Ban -> Pentru verificare, click AICI.

Garanția de livrare

Livrarea produsului sau produselor comandate se face în cel mai scurt timp, de luni până vineri (pentru produsele aflate pe stoc) și în orice caz nu mai târziu de 30 de zile. În cazul în care coletul nu ajunge în timpul estimat de curier, îți oferim scuzele noastre precum și o reducere de 10% la următoarea comandă.

Trebuie să menționăm însă că livrarea rapidă nu se aplică în perioadele aglomerate din an precum Black Friday, Crăciunul, sărbătorile de Paște sau 8 Martie, Halloween, sărbători legale sau evenimente neprevăzute (dezastre naturale, pandemii, epidemii etc.).

Produsele aflate in stoc furnizor au ca termen de livrare 30-45 de zile lucratoare. In unele cazuri (Black Friday, campanii Lensa, etc.) produsele pot intarzia si termenul de livrare va fi decalat.

*Pentru reducerea de 10%, clientul trebuie să contacteze lensa.ro prin e-mail, telefon sau orice altă metodă de comunicare pentru a intra în posesia voucherului de 10% discount.

Garanția de schimb a produselor

Schimbarea produselor achiziționate de pe lensa.ro este gratuită în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea produsului.

Schimbarea este valabilă doar dacă:

  • solicitarea de schimbare se face în termen de 30 de zile calendaristice de la achiziționarea produsului;
  • ambalajul nu a fost deteriorat;
  • cutia de lentile nu a fost desigilată;
  • produsul a fost achiziționat de pe site-ul lensa.ro
  • schimbarea produsului se face după cum urmează: Clientul trimite către furnizor produsul, acesta suportând taxele de transport/curierat. Furnizorul, după ce primește produsul, se obligă să trimită gratuit (fără alte taxe) produsul cerut de Client.

Comenzile cu produse personalizate (ochelari de vedere) nu intră în garanția de schimb a produselor.

Garanția de adaptare

Îți oferim întotdeauna garanția că lentilele de contact/vedere vor fi compatibile cu prescripția ta.

Venim în întâmpinarea ta cu 6 luni garanție pentru acomodarea cu orice produs comandat de pe lensa.ro la care prescripția a fost realizată de specialiștii noștri.

Garanția de adaptare se acordă exclusiv produselor achiziționate de pe lensa.ro și operează în limita unei singure modificări de ajustare a produsului comandat. În măsura în care cumpărătorul prezintă la achiziționare o prescripție medicală pentru dioptrii, Lensa nu va fi răspunzătoare pentru orice fel de neconcordanță sau neadaptare cu cele prescrise.

Pentru a beneficia de garanția de adaptare este necesar să fie îndeplinite următoarele condiții:

  1. Cumpărătorul a achiziționat ochelarii de vedere de la Vânzător;
  2. Cumpărătorul a beneficiat de control de specialitate oferit de Lensa;
  • Cumpărătorul va prezenta factura aferentă produsului pentru a dovedi că se încadrează în termenul de 6 luni menționat anterior.

În cazul comenzilor de ochelari de vedere cu lentile progresive, oferim o garanție de adaptare ce constă în înlocuirea lentilelor progresive cu 2 perechi de lentile pentru vedere distanță/vedere aproape.

Trecerea la un nou brand de lentile de contact, chiar dacă este recomandat de un specialist, implică riscul să nu vi se potrivească. Vă sfătuim să consultați întotdeauna medicul oftalmolog sau opticianul înainte de a încerca o nouă marcă de lentile. Fiecare utilizator poate avea o experiență diferită cu același tip de lentile. Vânzătorul nu este răspunzător pentru eventualele complicații medicale, disconfort sau neadaptare ce pot rezulta din utilizarea noilor lentile de contact. De asemenea, lentilele de contact pot fi returnate numai în cazul în care blisterele sunt sigilate și nedeteriorate.

Reducere 20% la lentilele de contact

Știm că alegerea lentilelor colorate este o decizie foarte grea, în special când ai de ales din sute de modele. Dacă nu ești mulțumit/ă de culoarea de lentile comandată, în termen de 30 zile ne poți contacta pe e-mail, telefon, Facebook etc. și îți oferim o reducere de 20% la o altă cutie de lentile colorate.

Montaj Gratuit

Alege să îți faci ochelarii de vedere la lensa.ro, iar manopera pentru montarea lentilelor este asigurată GRATUIT.

Produse 100% originale

Toate produsele de pe lensa.ro sunt autentice.

lensa.ro comercializează lentile de contact, lentile colorate, ochelari de soare, rame de vedere soluții și accesorii de cea mai bună calitate.

Produsele sunt furnizate de mari producători de renume autorizați: Bausch and Lomb, Ciba Vision, Cooper Vision, Polaroid, Boss, Carrera, Maxvue Vision, Ray-Ban, Vogue etc.

Cu experiență în comercializarea online a lentilelor de contact, a ochelarilor de soare, ramelor de vedere, lentilelor colorate, lensa.ro vă oferă servicii de înaltă calitate la cele mai mici prețuri.

 

Capitolul XV. Produsele resigilate

Ce sunt produsele resigilate?

Produsele resigilate sunt produse funcționale care și-au confirmat calitatea în showroom-urile noastre. Acestea sunt produse cu posibile urme de folosire sau zgârieturi fine, cu ambalajul original deschis sau deteriorat.

Produsele resigilate nu beneficiază de eventualele promoții sau oferte  care însoțesc produsele noi, de asemenea există posibilitatea ca pachetul să nu conțină toate accesoriile.

Aceste produse beneficiază, la fel ca cele noi, de drept de retur în maxim 30 de zile de la primirea lor.

Produsele resigilate beneficiază de o garanție de 24 de luni, perioadă în care puteți oricând solicita fie înlocuirea produsului cu un altul din categoria produselor resigilate, fie repararea acestuia.

Condițiile de utilizare, manipulare și întreținere ale unui produs resigilat sunt aceleași ca și în cazul produselor sigilate.

Recomandăm verificarea imediat după recepția produselor.

 

Capitolul XVI. Avize și certificări

lensa.ro comercializează produse originale, sigilate conform standardelor CE. Produsele sunt certificate internațional ISO 9001 și avizate în România de Ministerul Sănătății.

Lentilele de contact cu dioptrii sunt dispozitive medicale. Comercializarea dispozitivelor medicale (în magazine specializate sau online) este supusă normelor legale stabilite de Ministerul Sănătății. Comercializarea acestor produse fără a deține autorizație de la Ministerul Sănătății este strict interzisă. Prevederile legale se aplică atât persoanelor juridice, cât și persoanelor fizice.

Comercializarea dispozitivelor medicale se realizează conform dispozițiilor Ordinului 566/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a titlului XX din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, referitoare la avizarea activităților în domeniul dispozitivelor medicale, și ale Ordinului 1009/2016 privind înregistrarea dispozitivelor medicale în baza națională de date.

Atât lentilele de contact, cât și soluțiile de întreținere și curățare sunt dispozitive medicale din categoria IIB.

Tensa Art Design S.A. (lensa.ro) deține avizul de funcționare necesar comercializării dispozitivelor medicale.

Atenție: Nu cumpărați lentile de contact de la agenți economici neautorizați, vă riscați sănătatea!

 

Capitolul XVII. Exonerarea de răspundere

Informațiile incluse pe site-ul lensa.ro au caracter informativ și sunt puse la dispoziție cu bună credință, din surse pe care Vânzătorul le consideră de încredere. În cazul în care vreunul dintre articolele publicate sau orice altă informație intră sub incidența Legii privind dreptul de autor și drepturile conexe, Utilizatorul este rugat să aducă acest fapt la cunoștință Vânzătorului la adresa de e-mail [email protected], pentru a putea fi luate măsurile legale necesare.

lensa.ro nu își asuma responsabilitatea și nu poate fi făcută responsabilă pentru orice pagube apărute prin folosirea improprie a produselor cumpărate prin intermediul acestui site.

Cu toate cele menționate în cuprinsul acestui capitol, promitem că vom face tot posibilul pentru ca informațiile oferite și care stau la baza experienței dvs. de cumpărături să fie actualizate și conforme cu produsul de interes.

 

Capitolul XVIII.  Link-uri către terți

Site-ul nostru poate conține link-uri către site-uri operate de terțe părți (Site-urile Terțelor Părți). Aceste link-uri sunt destinate să furnizeze doar informații suplimentare. Includerea pe site-ul nostru a oricărui link către un site al unei terțe părți nu înseamnă că aprobăm, avizăm sau acceptăm responsabilitatea pentru acest site al unei terțe părți, conținutul sau utilizarea acestuia și utilizarea produselor sau serviciilor puse la dispoziție prin acesta.

Nu suntem obligați să filtrăm și să monitorizăm și nu am investigat sau monitorizat niciun site al unei terțe părți pentru acuratețea, caracterul complet sau conformitatea cu legislația în vigoare. Nu suntem responsabili pentru eventualele pagube sau pierderi cauzate ca urmare a utilizării sau încrederii dvs. în aceste site-uri ale terțelor părți.

Utilizați site-urile terțelor părți pe propria răspundere. Vă sugerăm să verificați cu atenție politicile și practicile acestora și să vă asigurați că înțelegeți înainte să vă angajați în orice tip de acțiune sau tranzacție. Plângeri, pretenții sau revendicări, preocupări sau întrebări în legătură cu produsele terțelor site-uri ar trebui direcționate sau redirecționate către acestea.

 

Capitolul XIX. Utilizări interzise ale serviciilor lensa.ro

În plus față de interzicerile deja menționate în Termeni și Condiții, nu sunteți autorizat să folosiți magazinul online sau conținutul acestuia pentru următoarele:

  1. orice acțiune ilegală;
  2. să solicitați altor persoane să pornească sau să participe în acțiuni ilegale;
  3. să încălcați legile internaționale, federale, locale, reguli, legi generale sau alte ordonanțe locale;
  4. să încălcați sau să nu respectați drepturile noastre intelectuale de proprietate ori ale altora;
  5. să hărțuiți, abuzați, insultați, răniți, defăimați, calomniați, denigrați, intimidați sau să discriminați pe bază de sex, orientare sexuală, religie, etnie, rasă, vârstă, naționalitate sau dizabilitate;
  6. să publicați informații false sau să induceți în eroare intenționat;
  7. să publicați sau să transmiteți viruși informatici sau orice tip de cod malițios care ar putea afecta funcționalitățile sau operațiunile lensa.ro sau ale site-urilor partenere și/sau aflate sub umbrela lensa.ro;
  8. să colectați sau să monitorizați informațiile personale ale altora;
  9. să înșelați, să acționați într-o infracțiune virtuală folosind diferite metode interzise la nivel internațional;
  10. pentru orice scopuri obscene sau imorale;
  11. să atacați sistemele de securitate ale lensa.ro ori ale site-urilor partenere sau aflate sub umbrela lensa.ro.

Ne rezervăm dreptul de a vă stopa fără ezitare accesul la serviciile lensa.ro ori serviciile site-urilor partenere sau aflate sub umbrela lensa.ro pentru încălcarea oricăror interziceri menționate în Termeni și Condiții.

 

Capitolul XX. Declinare de Garanții. Limitarea Răspunderii

lensa.ro nu poate fi făcută responsabilă pentru daune de orice fel pe care Cumpărătorul sau oricare terță parte le poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de către Vânzător a oricăreia dintre obligațiile sale conform comenzii și nici pentru daune care rezultă din utilizarea bunurilor și serviciilor după livrare, în special pentru pierderea acestora.

Prin crearea și utilizarea Contului, Utilizatorul își asumă răspunderea pentru menținerea confidențialității datelor de cont (user și parolă), pentru gestionarea accesării contului și, în măsura permisă de legislația în vigoare, este responsabil de activitatea derulată prin intermediul contului său.

Prin plasarea comenzilor, Utilizatorul acceptă în mod expres și fără echivoc Termenii și Condițiile site-ului, în ultima versiune actualizată, care este comunicată în cadrul site-ului, existentă la data creării contului, utilizării conținutului sau la data plasării Comenzii.

Lensa nu solicită Cumpărătorilor săi prin niciun mijloc de comunicare (e-mail, telefonic, SMS etc.) informații referitoare la date confidențiale de tip conturi, carduri bancare sau parole personale.

Cumpărătorul își asumă întreaga responsabilitate pentru divulgarea unui terț a datelor sale confidențiale. Lensa își declină orice responsabilitate în situația în care un Cumpărător ar fi/este prejudiciat sub orice formă de către un terț care ar pretinde că este/reprezintă interesele Lensa. Clientul va informa Lensa asupra unor asemenea tentative, folosind datele de contact indicate de societatea noastră.

 

Capitolul XXI. Încheierea responsabilităților părților

Responsabilitățile și obligațiile părților contractante sub acești Termeni și Condiții vor rămâne aplicabile până la momentul în care acordul va fi încheiat de oricare dintre părți. Puteți încheia respectarea Termenilor și Condițiilor în orice moment, printr-o notificare directă către lensa.ro, comunicând că nu doriți continuarea acestor prevederi, sau prin încetarea accesării magazinului online.

Dacă, prin judecata noastră, considerăm că ați încălcat ori vă suspectăm că ați încălcat una sau mai multe prevederi, ne rezervăm dreptul de a vă suspenda sau înceta definitiv accesul la magazinul online, fără o notificare în prealabil, dvs. rămânând responsabil pentru daunele sau responsabilitățile dobândite în timpul utilizării magazinului online, incluzând data de suspendare sau încetare definitivă a accesului.

 

Capitolul XXII. Soluționarea conflictelor. Legea aplicabilă

Orice tentativă de acces neautorizat la site și orice încercare de fraudă vor fi raportate autorităților competente.  

Prin folosirea/vizitarea/vizualizarea etc. site-urilor și/sau a oricărui conținut trimis de Lensa Cumpărătorului, prin accesare și/sau expediere acesta se declară de acord cel puțin cu prevederile Termenilor și Condițiilor.

Orice dispută cu referire la prezenții Termeni si Condiții care ar putea să apară între Cumpărător și Lensa se va rezolva pe cale amiabilă. Orice dispută, de orice fel, care ar putea să apară între Cumpărător și Lensa se va rezolva pe cale amiabilă. Dacă aceasta nu va fi posibilă, conflictul va fi soluționat de instanța competentă, în conformitate cu legile române în vigoare.

Prezentul document a fost redactat și va fi interpretat în conformitate cu legislația română.

 

Capitolul XXIII. Informații de contact

Întrebările, sugestiile și reclamațiile în legătură cu Termenii și Condițiile sau alte politici lensa.ro trebuie trimise pe adresa de e-mail [email protected]

 

Capitolul XXIV. Forța majoră

Exceptând cazurile în care nu au prevăzut în mod expres altfel, niciuna dintre părțile unui contract care este încă în derulare nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial, a oricăreia dintre obligațiile care îi incumbă în baza contractului, dacă neexecutarea obligației respective a fost cauzată de un eveniment de forță majoră. Partea sau reprezentantul legal al părții care invocă evenimentul mai sus menționat este obligat/ă să aducă la cunoștința celeilalte, imediat și în mod complet, producerea acestuia și să ia orice măsuri care-i stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor respectivului eveniment.

Partea sau reprezentantul legal al părții care invocă evenimentul mai sus menționat este exonerat/ă de la această obligație numai în cazul în care evenimentul îl/o împiedică să o ducă la bun sfârșit.

Dacă în termen de 15 zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a acestui contract fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte daune-interese.

Partea care invocă evenimentul de forță majoră trebuie să facă dovada imposibilității executării obligațiilor în termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.

 

Capitolul XXV. Dispoziții finale

Lensa își rezervă dreptul de a putea efectua orice modificări ale acestor prevederi, precum și orice modificări ale site-ului, structurii acestuia sau serviciului, precum și orice conținut fără notificare prealabilă a Membrului sau Clientului.

În limita prevederilor Termenilor și Condițiilor, Lensa nu va putea fi făcută responsabilă pentru eventualele erori apărute pe site din orice cauză, inclusiv din cauza unor modificări, setări etc. care nu sunt realizate de administratorul site-ului.

Lensa își rezervă dreptul de a introduce legături sau bannere publicitare de orice natură pe oricare pagină a site-ului, cu respectarea legislației în vigoare.

Dacă oricare dintre clauzele de mai sus va fi constatată ca fiind nulă sau nevalidă, acest fapt nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.

Vânzătorul are dreptul de a modifica Termenii și Condițiile ori de câte ori consideră că este necesar. Acesta va afișa în site noua versiune fără să fie necesară notificarea prealabilă. Termenii și Condițiile sunt opozabile utilizatorilor sau clienților de la momentul afișării în site.

  • Distribuie pe:
Ultima actualizare: 16.11.2022