ochelari-de-soare-ray-ban-lensa-wayfarerPutini sunt cei care nu au auzit vreodata de brandul de ochelari Ray-Ban, fie ca este vorba despre ochelarii de soare, fie ca discutam despre cei pentru vedere. Marca  a fost lansata initial doar pentru piloti, insa ea este in prezent una dintre cele mai populare din aceasta industrie. Iata cateva date istorice interesante legate de acest nume sinonim cu nonsalanta si eleganta.

In decursul istoriei sale de sapte decenii, acest brand s-a numarat printre cele preferate de fashion-icon-uri precum James Dean, Audrey Hepburn sau Michael Jackson, ochelarii Ray-Ban lasand in mod cert o mostenire de necontestat in cultura pop mondiala.

Anii `30: Ray-Ban fabrica ochelari doar pentru aviatoriochelari-de-soare-ray-ban-lensa-aviator2

Odata ce avansul tehnicii a dus la construirea unor avioane care le permiteau oamenilor sa zboare mai sus si cu o viteza mai mare, multi dintre pilotii Fortelor Aeriene Americane au raportat faptul ca razele soarelui le provocau dureri de cap si stari de rau. Din acest motiv au aparut ochelarii cu lentile verzi, care estompau stralucirea orbitoare a soarelui, fara sa obstructioneze vederea, iar brandul Ray-Ban a fost primul care i-a produs.

Acest tip de ochelari cu rame din plastic si forma pe care acum o numim „Aviator”a fost pus in vanzare pentru publicul larg in 1937. In urmatorul an, au fost realizati ochelarii cu rame metalice, care au primit numele Ray-Ban Aviator.

In scurt timp, popularitatea acestora s-a raspandit si in randul publicului larg. In 1938 a fost lansat modelul Shooter, cu lentile verzi si galbene Kalichrome, care filtrau lumina albastra, accentuand in acest fel detaliile si minimizand efectul de ceata. Unul dintre artificiile de design ale acestui model il reprezinta cercul din mijloc, realizat pentru ca cel care ii purta sa-si poata tine tigara in el.

Ray-Ban a continuat sa-si extinda numarul de modele create si sa atinga un numar mai mare de clienti si a lansat Outdoorman in urmatorul an. Denumit initial „Skeet Glass”, acesta se adresa unor grupuri specifice de persoane – vanatori, pasionati de tir cu pusca sau pescari. Puntea ochelarilor si capetele ramele au fost realizate de-a lungul timpului din diferite materiale, precum sidef sau piele.

Anii `40: De la armata la publicul larg

ochelari-de-soare-ray-ban-lensa-new-wayfarer[email protected]

In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, pilotii Fortelor Aeriene Americane s-au bazat in continuare pe Ray-Ban. Cercetarea si dezvoltarea au avut ca rezultat inovatii precum lentilele oglinda cu intunecare in grade regulate, care aveau un strat special in partea de sus pentru o protectie sporita, insa partea de jos ramanea neacoperita pentru ca pilotul sa vada cat mai clar panoul de comanda al avionului. Desi au fost realizati pentru a fi folositi de armata, aceste produse au castigat popularitate si printre civili, care isi doreau acelasi nivel de protectie precum profesionistii.

De altfel, influenta uniformei militare asupra modei nu poate fi negata, nu doar ochelarii de soare purtati de soldati fiind la mare cautare in randul publicului larg, ci si tricourile care faceau parte din uniforma lor. Ray-Ban a reusit sa treaca de la statutul de produse destinate armatei la cel de accesorii la moda.

Anii `50: Fascinatia Hollywood-uluiochelari-de-soare-ray-ban-lensa-6Dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, Hollywoodul a inceput sa aiba un impact tot mai mare asupra hainelor si accesoriilor pe care le purtau oamenii de rand. Modelul Ray-Ban Wayfarer a fost lansat in 1952 si, odata ce au fost purtati de legende ale marelui ecran, precum James Dean in filmul „Rebel fara cauza” (1955) sau Audrey Hepburn in „Mic dejun la Tiffany” (1961), a devenit unul dintre cele mai usor de recunoscut accesorii din lume.

In 1953 au fost lansati ochelarii de soare Ray-Ban Signet, cu rame aurii sau argintii, un design deosebit al colturilor si cu terminatii pentru urechi, astfel incat acestia sa aiba mai multa stabilitate. Modelul original a primit mai multe imbunatatiri de-a lungul timpului, inclusiv editia limitata Ray-Ban Johnny Marr’s lansata in 2011 in colaborare cu chitaristul trupei britanice „The Smiths”.

O alta inovatie din anii `50 este lentila G-15, care nu modifica nuantele si oferea o protectie ridicata chiar si pentru cele mai stralucitoare raze. 1957 a adus cu sine lansarea modelului Ray-ban Caravan cu rama din metal si o forma mai patrata decat Aviator. Acest model a fost purtat de Robert De Niro in filmul „Taxi Driver”.  Un an mai tarziu, in 1958, a fost lansata o colectie speciala pentru femei, cu rame colorate si decoratii in ton cu moda contemporana.

Anii `60: Revolutie si schimbareochelari-de-soare-ray-ban-lensa

[email protected]

Anii `60 au marcat schimbari deosebite la nivelul societatii americane, iar Ray-Ban a tinut pasul cu revolutia din sanul ei. La inceputul decadei au fost lansate circa 30 de modele, iar pana in 1969 numarul acestora a ajuns la 50, destinati barbatilor, femeilor si copiilor. Ray-Ban a devenit liderul mondial in productia de ochelari, iar vedetele de la Hollywood se numarau printre cei care isi etalau ochelarii Ray-Ban.

Modelul Ray-Ban Olympian a fost lansat in 1965 si a fost purtat de actorul Peter Fonda in filmul „Easy Rider”. Ramele din metal aveau o punte curbata, iar lentilele erau rectangulare, insa aveau colturile rotunjite. Ray-Ban Balorama, lansati in 1968, au fost purtati de Clint Eastwood in „Dirty Harry”, iar Bob Dylan rar era vazut fara ochelarii sai Ray-Ban Wayfarer, cu lentile negre, care ii confereau o atitudine enigmatica si non-conformista.

Tot in anii `60 s-au lansat si modelele Ray-Ban Meteor si Ray-Ban Laramie.

Anii `70: Se lanseaza si ochelarii de vedere Ray-Banochelari-de-soare-ray-ban-lensa-aviator

[email protected]

In anii `70, muzica disco rasuna peste tot, iar stilul asociat ei era unul menit sa fure ochii privitorului si includea ochelari de soare chiar si in interior. In acest ani piata ochelarilor devenise sofisticata si se dezvoltase in doua directii distincte: accesorii la moda si accesorii care fac parte din echipamentul sportiv.

Ray-Ban a lansat doua modele – Ray-Ban Vagabond si Ray-Ban Stateside – fiecare dintre ele cu rame din plastic si doua tipuri de lentile – G31 cu lentile oglinda si G-15 standard. Relansat in anul 2010, Ray-Ban Vagabond a fost putin modificat conferindu-i-se o forma de lacrima, pentru un look retro.

In aceasta perioada au continuat si inovatiile tehnice, dar si lansarile de modele – ochelari pentru munte cu lentile oglinda si cu o protectie sporita impotriva soarelui si a vantului. In 1974 a fost lansata lentila care isi schimba culoarea in functie de luminozitate. Aceasta decada a marcat si extinderea Ray-Ban de la ochelari de soare pana la cei de vedere.

Anii `80: Pe scena si pe ecraneochelari-de-soare-ray-ban-lensa-wayferer-4Intr-o perioada marcata de jocuri video, MTV si filme cu adolescenti rebeli, Ray-Ban a devenit o marca must-have. In filme, personajele principale purtau adesea ochalerii Ray-Ban Wayferer, doua exemple definitorii in acest sens sunt „Blues Brothers” sau „Afaceri riscante”. In filmul „Top Gun”, majoritatea personajelor purtau clasicii ochelari Ray Ban Aviator, facand ca vanzarile acestui model sa explodeze.

Michael Jackson a purtat o pereche de ochelari Ray-Ban Aviator la Premiile Grammy din 1984, iar acestia au devenit o semnatura a stilului sau. In cadrul concertelor din turneul mondial „Bad”, dintre anii 1987-1989, tinuta sa includea negresit o pereche de ochelari Ray-Ban Wayfarer.

Anii `90: O noua era pentru Ray-Banochelari-de-soare-ray-ban-lensa-2-wayfarer

Brandul Ray-Ban a continuat sa fie favorit in lumea filmului, modelul Clubmaster a fost purtat de actorul Denzel Washington in filmul „Malcolm X” si de Tim Roth in „Reservoir Dogs”. In 1997, Will Smith si Tommy Lee Jones au purtat modelul Predator in „Men in Black”, iar Johnny Depp a etalat o pereche de Ray-Ban Shooter in „Fear and Loathing in Las Vegas”.

Anii 2000: Ochelari de soare, de vedere si special pentru copiiochelari-de-soare-ray-ban-lensa-erika

[email protected]

Brandul a cunoscut o extindere masiva in 2003, inclusiv Ray-Ban Optical pentru ochelari de vedere si Ray-Ban Junior pentru copii. Prima colectie dedicata in mod exclusiv copiilor cu varsta cuprinsa intre 8 si 12 ani, Ray-Ban Junior s-a concentrat pe identificarea unor solutii pentru protectie maxima a ochilor si pentru confort ridicat. In 2005, s-au lansat si modelele realizate in totalitate din titan, o optiune hipoalergenica, usoara si rezistenta.

Modelul Wayfarer a renascut in 2006, iar nume celebre din industria muzicala s-au numarat printre cei care au purtat acest model. In aceasta perioada a fost lansat si modelul din fibra de carbon, extrem de usor, dar si rezistenti in acelasi timp. Lentilele din policarbonat, care garanteaza o vedere clara si o culori mai bine definite, reprezinta o alta inovatie a acestui brand.

Anii 2010: Peste 75 de ani de la primul model Ray-Ranochelari-de-soare-ray-ban-lensa-clubmasterCele mai populare modele ale brandului au primit imbunatatiri si mai multe variante de lentile si culori. Modelele Round, Meteor si Laramie au devenit disponibile si pe roz, albastru si verde. In 2012 au fost lansate 20 de noi nuante pentru lentile.

Insa aceasta decada nu marcheaza doar inovatii in ceea ce priveste designul, ci si materialele utilizate pentru lentile. Lansarea lentilelor LiteForce, realizate din material termoplastic, garanteaza o vizibilitate buna in orice conditii. Poti gasi aici mai multe modele de ochelari de soare Ray-Ban, in culori si modele multiple, potrivite pentru orice stil vestimentar si pentru orice tip de fizionomie.

Brandul se afla in continuare printre cele mai cunoscute si cele mai bine vandute din lume, fapt care se datoreaza atat calitatii lentilelor, cat si a designului lor nemuritor.

Tu ai vreo pereche de ochelari soare Ray-Ban? Ce parere ai despre acest brand?

Sursa: Ray-Ban: The History of the Top Selling Eyewar Brand Worldwide

Sursa foto: creativecommons.org, pixabay.com, Facebook

 

Share.

About Author

Pentru inceput dorim sa iti multumim pentru interesul acordat blog-ului nostru. Lensa.ro este proprietate a S.C. Tensa Art Design S.R.L. Lensa.ro ajunge in 2015 cel mai mare magazin online de optica din Romania. Ti-ai dorit vreodata sa iti schimbi culoarea ochiilor fara nici un risc ? Daca da, atunci raspunsul pe care il cauti este chiar aici ( Lensa.ro ) . Suntem aici pentru a te ajuta sa faci alegerea potrivita. Pentru orice nelamurire nu ezita sa ne contactezi la numerele afisate de telefon ori email.

Leave A Reply